中国国际广播电台 سلسله " چین " نخستین سلسله فئودالی در تاریخ چین

وادی خاموشان

بکوش تا عظمت در نگاه تو باشد نه در آنچه به آن می نگری

سلسله " چین " نخستین سلسله فئودالی در تاریخ چین
中国国际广播电台

      در سال 221 قبل از میلاد ، پس گذر از جامعه بردگی با بیش از 2000 سال قدمت ، نخستین سلسله فئودالی با قدرت متمرکز دولتی در تاریخ چین تاسیس شد . ایجاد سلسله " چین " اهمیت ویژه ای در تاریخ چین دارد .

از سال 255 قبل از میلاد تا سال 222 قبل از میلاد دوران کشورهای جنگجو در تاریخ چین و نیز دوران اواخر جامعه بردگی چین بود . در آن زمان بسیاری کشورهای کوچک در چین وجود داشتند . آنان در یکدیگر ادغام شده و سرانجام 7 کشور نسبتا بزرگ یعنی کشور " چین " ، " چی " ، " چو " ، " وی " ، " یان " ، " هان " و " جائو " ظهور کردند . از میان این 7 کشور ، کشور"چین" در شمال غربی واقع بود و زودتر از دیگر کشورها اصلاحات نظامی و کشاورزی را اجرا کرد و قدرت ملی به سرعت تقویت یافت . در سال 247 قبل از میلاد ، امپراتور 13 ساله کشور " چین " با نام " اینگ جن " بر مسند قدرت نشست . وی در 22 سالگی بر کشور مدیریت و حملات به شش کشور دیگر و استراتژی وحدت جهان را اجرا کرد . وی بسیاری از استعدادها را جلب کرد .

از سال 230 قبل از میلاد تا سال 221 قبل از میلاد ، در کمتر از 10 سال ، این امپراتور به تدریج کشورهای " هان " ، " جائو " ، " وی " ، " یان"، " چو " و " چی " را سرنگون کرد و این کشورها را وحدت بخشید و به تاریخ حکومت های مستقل محلی پایان داد و سلسله " چین " متحد و با سیستم متمرکز را ایجاد نمود . امپراتور " اینگ جن " نخستین امپراتور در تاریخ چین است . متحد کردن چین توسط سلسله " چین " در تاریخ چین گام مهمی است و اهمیت زیادی دارد . در زمینه سیاسی ، امپراتور " چین شی هوان " نظام " جون ها " و " شهرستان ها " را اجرا می کرد و کشور را به 36 " جون " تقسیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در جمعه 3 تير 1390برچسب:,ساعت 20:24 توسط مجهول| |


قالب وبلاگ

download

ویندوز جدید و عالی Windows X pro 2011

ابــزار وبــلاگ ها !

دریافت کد این آهنگ